Oprez, najopasniji napitci

Svakodnevno smo okruženi upozorenjima o štetnosti gaziranih napitaka. No, nisu samo oni loši za zdravlje. Šta biste još trebali izbjegavati?

‘Voćni’ sokovi

Ako ne čitate pažljivo, nećete uočiti da je većina voćnih sokova mješavina koja, ako i sadrži voće, dobrim dijelom sadrži dodani šećer i vodu. Ni 100-postotni voćni sokovi nisu najbolji, ali su ipak bolji izbor. Najbolje je da sami kupite voće i u sokovniku napravite sok.

Mliječna i slatka pića s kafom

Neki napici s kafom, zbog mlijeka, vrhnja, šlaga ili šećera, mogu sadržavati i po 800 kalorija. Tipičan napitak ove vrste sadrži 170 grama šećera, što izaziva nagli skok šećera u krvi.

Voda s okusom voća ili od ljekovitog bilja

Ovakvi napici sadrže šećer. Ako je na popisu sastojaka navedeno nešto više od vode i arome, dobro razmislite treba li vam to.

Dijetni gazirani napici

Dijetni gazirani napici možda nemaju kalorije, ali su obično i bez hranjivih tvari. Osim što vas udaljuju od vode i prirodnih čajeva, koji su zapravo najbolji napici protiv žeđi, sadrže i neke spojeve koji u većim količinama mogu naškoditi zdravlju.

‘Zdravi’ šejkovi od voća

Da, voće je zdravo, ali ako unosite više kalorija nego što ih potrošite, višak će se nataložiti kao masno tkivo. Razmislite malo koliko ste toga popili? Ne pretjerujte.

Napici za sport

Mnogi sadrže mješavinu prirodnih i umjetnih zaslađivača, a tu je i popis aditiva. Čitajte što piše na etiketi.

Gazirani napici

Prepuni su šećera i ne nude hranjive tvari. Direktno su povezani s debljinom.

Energetski napici

Ovdje se obično misli na napitke koji sadrže kofein. Problem je što većina sadrži stvarno previše kofeina i šećera, zbog čega izazivaju nagli rast i jednako tako nagli pad energije. Trebate li nešto popiti dok naprežete mozak, bolji izbor je zeleni čaj ili obična voda, a dobro će doći i šaka oraha.

 

BLOG COMMENTS POWERED BY DISQUS